GYIK

GYIK

Miért nem javasolt gyümölcsöt enni?
Azért, mert nem lehet a kúra során cukrot enni. A cél egy fittebb állapot elérése (a kúra minden elemének együttes alkalmazása elősegítheti a fogyást), így nem célszerű olyasmit enni, ami ennek az ellenkezőjéért felelős. Pontosabban: abban a néhány hétben-hónapban feltétlenül kerülendő! Már amennyiben vannak célok a kúrával. S bizony, a gyümölcsben is van cukor, sőt, van, amelyikben pedig kifejezetten bőven. Gyümölcscukor. S az is cukor… Azért van egy kis engedmény: citromot és lájmot (lime – zöldcitrom), valamint fehér(!) grapefruitot lehet bőségesen fogyasztani. De „színeset” már nem… A feltaláló korábban „lágyabb szívű” volt, így, ha valaki nagyon „nem bírja”, napi fél gránátalma talán belefér, mert ez a legkisebb „bűnözés”. De tudni kell, hogy ez sem segíti a kúrát. A citrom és a grapefruit élettani hatásai egyébként is jól ismertek. Kitűnő választás!

Miért lehet kenyeret fogyasztani és miért csak pirítva?
Elég sok „tiltás” van a kúrában, és a kenyér alapvetően nincs a listán. Egy a baj vele: ha pirítás nélkül fogyasztjuk, mert akkor tele van élesztővel, azaz élesztőgombával. Pirítósként azonban már megszabadult tőlük: „kisülnek” belőle azok az elemek, amik kedvezőtlenek a kúra során. Ez persze nem jelenti azt, hogy nyakra-főre lehet „kenyerezni”. A feltaláló ajánlása szerint ez maximum egy szelet lehet, étkezésenként. De egyáltalán nem baj, ha nem esszük folyton, sőt! Arra ott van köretnek a sok, kifejezetten ajánlott zöldség. De egy jó, kolbászos reggelihez belefér. Egy.

Mi történik, ha „megszegem” az étkezési szabályokat, és például ünnepi alkalom miatt egy kis édességet fogyasztok?
Mindennek van következménye, így ennek is. Olyan, mintha kiöntöttünk volna egy jelentős adagot a Reg-Enor palackból a csatornába, vagy másképpen: fölöslegessé tettünk jó néhány napi „szabályos” kúrázást. Annyira a folyamat ellen dolgozik, hogy nem érdemes ilyen „kihágást” elkövetni.

Mennyi ideig érdemes csinálni a kúrát?
Nincsen rá előírás, és az illető pillanatnyi állapotától függ. Ám a tapasztalatok szerint minimálisan néhány hónapig feltétlenül érdemes, ez alapján lehet mérni az akár látható eredményeket is. Ennyi „kitartás” mindenképpen szükséges. „Súlyosabb” esetekben (kilóban értendő) a kúra ideje jóval hosszabbra nyúlhat. Nincs időbeli korlát, az étrend is folyamatosan tartható hosszú ideig.

Nem elég az étrendet betartani? Miért kell a termék?
Természetesen az étrend önmagában jó, de nem véletlenül van hozzá étrend-kiegészítő. Úgy kell elképzelni, hogy a termék a kulcs a motorhoz, ami beindítja, mozgásban tartja a folyamatot. Lehet, hogy csak néhány százaléknyinak tűnik a szerepe, viszont elengedhetetlen. Ugyanúgy, mint az életmódváltás, beleértve a fizikai aktivitást. A kúrát egységes egészként kell szemlélni.

Mindenkinél működik?
Mindenkinél működhet. Azért a feltételes mód, mert senki nem vállalhat garanciát 100%-os megvalósulásra, szinte semmilyen téren. A hosszú évek óta sokasodó tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy kiemelkedően magas a sikerráta azoknál, akik valóban tartják az étrendet és megváltoztatták az életmódot. A hangsúly itt a VALÓBAN szón van. Aki nassol, és titokban másképp eszik, valamint csak a karosszékben ül, ne várjon eredményt.

Nagy kitartás kell a kúrához?
Ez nézőpont kérdése. Aki szereti a húst, vagy a nagymamáink magyaros konyháját és a finom zöldségeket, élvezni fogja. A legnagyobb problémát általában az édességek, a cukor, s bizony az alkohol elhagyása jelenti a visszajelzések alapján. Legalábbis az első pár napban, esetleg hétben. De ezeket, főként a cukrot egyébként sem célszerű nagy mennyiségben fogyasztani, érdemes „leszokni” róluk. Egyébként, mivel nem szükséges a koplalás, igazán kibírható. Sőt, kellemes életmóddá válhat.

Vegetáriánus vagyok, de mégis szeretném csinálni. Mit tegyek?
Jó néhány receptötletet talál az ÉTRENDI JAVASLATOK menüpontban. De érdemes hangsúlyozni újra és újra az állati zsiradék fontosságát, szerepét.